افسردگی؛ استراتژی های مدیریت و درمان

[ad_1]

افسردگی یک اختلال خلقی رایج است که دو شکایت اصلی دارد. کاهش انرژی و کاهش لذت کار روزانه که بسته به شدت و مدت آن انواع مختلفی دارد. افسردگی، بسته به نوع آن، می تواند در زندگی اختلال ایجاد کند و به خفیف ترین شکل با خلق و خوی نسبتاً ضعیف خود را نشان دهد. اگر علائم خفیف باشند، این اختلال خلقی شما را از داشتن یک زندگی عادی باز نمی دارد، اما انجام این کار دشوارتر و کم ارزش تر به نظر می رسد. در شدیدترین موارد، افسردگی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. زیرا باعث ایجاد حس بسیار پایین عزت نفس می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز مشاوره مکث، همه ما مواقعی داریم که روحیه مان ضعیف است و برای زندگی احساس غم و اندوه یا بدبختی می کنیم. این احساسات معمولاً به موقع از بین می روند، اما اگر در زندگی شما اختلال ایجاد کنند و بعد از چند هفته از بین نرفتند، می تواند نشانه افسردگی باشد.

انواع مختلف و رایج افسردگی

اگر تشخیص داده شود که افسردگی دارید، می توان گفت خفیف، متوسط ​​یا شدید است. این نشان می دهد که چه نوع علائمی در حال حاضر روی شما تأثیر می گذارد و چه نوع درمان افسردگی احتمالاً به شما پیشنهاد خواهند داد. ممکن است یک دوره افسردگی خفیف اما مزمن یا افسردگی شدید اما کوتاه مدت را تجربه کنید.

انواع خاصی از افسردگی وجود دارد:

  • اختلال عاطفی فصلی که معمولا در پاییز یا زمستان رخ می دهد.
  • افسردگی مداوم؛ افسردگی خفیف و مداوم که دو سال یا بیشتر طول بکشد. این اختلال افسردگی مزمن نیز نامیده می شود.
  • افسردگی بارداری؛ در دوران بارداری رخ می دهد. این وضعیت گاهی اوقات افسردگی پیش از تولد نامیده می شود.
  • افسردگی پس از زایمان که در سال اول پس از زایمان اتفاق می افتد.

نکاتی برای مدیریت اضطراب و استرس

وقتی احساس اضطراب یا استرس می کنید، این موارد را امتحان کنید:

  • انجام تمرینات ذهنی، برای موسیقی به تکنیک های تمدد اعصاب گوش دهید یا یاد بگیرید. اجتناب از مشکلات به پاکسازی ذهن کمک می کند.
  • وعده های غذایی متعادل بخورید. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. شما میان وعده های سالم و پرانرژی در دسترس دارید.
  • تا جایی که می توانید سیگار و کافئین را محدود کنید اضطراب تشدید و تحریک حملات پانیک.
  • به اندازه کافی خوابیدن. وقتی استرس دارید بدنتان از بین می رود خوابیدن من باقی مانده او نیاز بیشتری دارد.
  • روزانه ورزش کنید تا احساس خوبی داشته باشید و سالم بمانید.
  • تمام تلاش خود را بکنید و کمال گرا نباش.
  • اعتراف کنید، نمی توانید همه چیز را کنترل کنید.
  • یک خنده بلند سیگنال مثبتی به مغز می فرستد که وضعیت خوب است.
  • نگرش مثبت را حفظ کنید. سعی کنید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.
  • شرکت کردن. یک داوطلب شوید یا راه دیگری برای فعال شدن در جامعه خود بیابید که به شما امکان می دهد از استرس روزانه خلاص شوید.
  • یاد بگیرید چه چیزی باعث استرس شما می شود. آیا این محل کار، خانواده، مدرسه یا هر چیز دیگری است که بتوانید تشخیص دهید؟ هنگامی که احساس استرس یا اضطراب می کنید، در یک دفترچه بنویسید و به دنبال الگو باشید.
  • به دوستان و خانواده خود بگویید چه احساسی دارید و چگونه می توانند به شما کمک کنند. برای کمک حرفه ای با روانپزشک یا درمانگر صحبت کنید.

افسردگی؛  استراتژی های مدیریت و درمان

نکات تناسب اندام: سالم بمانید، استرس را مدیریت کنید

  • برای اینکه بیشترین بهره را از ورزش خود ببرید، سعی کنید حداقل دو ساعت و نیم در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط، یک ربع ساعت فعالیت شدید یا ترکیبی از هر دو انجام دهید.
  • اهداف کوچک روزانه را تعیین کنید و به جای تمرینات کامل، روی ثبات روزانه تمرکز کنید. بهتر است به جای اینکه تا آخر هفته منتظر یک ماراتن سه ساعته تناسب اندام باشید، هر روز 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید.
  • راه هایی برای ورزش کردن پیدا کنید که سرگرم کننده یا لذت بخش باشد. برونگراها اغلب از کلاس ها و فعالیت های گروهی لذت می برند. درونگراترین افراد اغلب فعالیت های انفرادی را ترجیح می دهند.
  • از کتاب های صوتی، پادکست یا موسیقی استفاده کنید تا حواس تان را از مشکلات روزمره منحرف کنید.
  • آ “دوست ورزشکار«وقتی باید به یک دوست، شریک یا همکار متعهد شوید، اغلب راحت‌تر می‌توانید برنامه تمرینی خود را دنبال کنید.
  • هنگام شروع یک برنامه ورزشی جدید صبور باشید. اکثر افراد کم تحرک به چهار تا هشت هفته نیاز دارند تا احساس تناسب اندام و راحتی کافی برای ورزش کنند.

افسردگی چگونه درمان می شود؟

اولین قدم برای دریافت درمان، مشورت با روانشناس است. اگر روانشناس شما فکر می کند که شما افسردگی دارید، او در مورد درمان هایی که می تواند ارائه دهد به شما می گوید. مرکز مشاوره مکث با کادر مجرب متشکل از متخصصین و روانشناسان ذیصلاح آماده ارائه خدمات برای درمان انواع مشکلات خلقی به ویژه افسردگی می باشد. نوع درمانی که به شما پیشنهاد می شود به علائم و شدت افسردگی شما بستگی دارد. درمان ها نیز بسته به مدت یا شدت می توانند سطوح مختلفی داشته باشند.

انتهای گزارش آگهی

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

نقش کوچینگ در موفقیت فردی و سازمانی صالح مختاری

نقش کوچینگ در موفقیت فردی و سازمانی – صالح مختاری کوچینگ سازمانی عناصر اصلی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.